dagboek kangoeroes
Eens een andere kriskras dan anders: een deeltje kangoeroes en giraffen trekken naar buiten om actief aan de slag te gaan, het ander deeltje van beide klassen bleef binnen om te werken aan rustige activiteiten:
Buiten gingen we meten, seriëren, tellen, grote en kleine takken, dikke en dunne takken, de langste takkenlijn, takken zoeken die groter zijn dan of kleiner zijn dan, Niet altijd gemakkelijk maar samen lukte het ons wel! ....
In onze klas komt stilletjesaan Halloween binnen. Lore daagde de kangoeroes uit om heel wat halloween-activiteiten tot een goed einde te brengen. Wat deden ze dit knap!
Op de lichtbak: pompoenen namaken met geometrische figuren (eerst leerden we over driehoek, vierhoek, cirkel)
Heksenhoeden versieren met gekleurde cirkels door naar het voorbeeldkaartje te kijken
Een matrix maken.
Heksenhoeden stapelen door te kijken naar de voorbeeldkaartjes
Enkele enge griezels in het spookhuis plaatsen door goed te kijken naar de voorbeeldkaartjes. Dit probeerden we nadien ook door aanwijzingen te geven. Goed luisteren was de boodschap!
Heksen- en toverdrankjes maken door de hoeveelheden te tellen
Spinnenpoten versieren door patronen te leggen:
En kijk maar eens hoe knap deze mannen een knikkerbaan hebben gebouwd:
En we vierden onze eerste jarige in de klas HOERAAAAA !
Af en toe genieten we nog buiten van het droge weer...
We deden nog een techniek-proefje in de klas: dansende rozijnen. We oefenden nog eens op drijven en zinken. Maar wat doen rozijnen in bruiswater ipv plat water? Vraag maar eens aan jullie kangoeroe......