Ons mini - pop up - kunstmuseum:
Een onderzoekje: hoe groot is een walvis?
24 meter - 27 meter. Maar hoe groot is dit nu? We zochten 1 meter.. Dit dus 27 keer... We rolden dit uit met papier! Dit past niet in onze klas, dus we verhuisden naar de gang. WOW! ZOOOOOO LANG DUS...
We hadden deze week nog enkele voorlees-(groot)ouders. DANKJEWEL !
We hebben nieuwe speeltuigen op de speelplaats waar we uiteraard hard in gespeeld hebben
Wat een gezellige donderdagnamiddag: 2 papa's kwamen een vuurtje maken om kastanjes en popcorn te poffen.
Deze foto's vinden jullie terug in het album.
Enkele foto's van de turnles:
Voor de rest werkten wij nog aan enkele kunstwerken voor ons museum, kleuren mengen, we gingen zwemmen, keken we naar het forum, luisterden we naar enkele voorleesverhalen (voorleesweek) en PLOF... Het weekend was weer daar! De week is weer zo voorbijgevlogen!
Deze meid bracht nog een trompet mee (plezier (& lawaai)) gegarandeerd!
En wat gebeiurde er met deze meegebrachte sneeuwbal???
Een mama die komt voorlezen...
ALLEN WELKOM:
Weinig plannen deze week want we werken verder aan ons kunstmuseum...
Keith Haring, Kandinsky, zelfportretten, schilderijen nabootsen en foto's maken, schilderen op een canvasje... We deden het allemaal in deze korte week! Kijk maar mee...
Dan toch nog een kort onderzoekje: wat eten cavia's?
Als jullie denken dat we rustig starten na een vakantie, dan hebben jullie het mis .
We leerden al eens enkele cijfers: 0 - 1 - 2. We zochten deze in de klas en in de school, mochten deze schrijven in scheerschuim, konden deze eens na boetseren en naleggen met knoopjes, ...
We telden voorwerpen, waar hebben we 1 lichaamsdeel van, waar 2?
Kliederen en kladderen.. We zijn gestart met ons project kunst met als einddoel: een museum voor de mama's en papa's maken. Kijk al maar eens mee want er werd hard (samen)gewerkt...
We zijn gestart met het verhaal 'De Stip'. Van daaruit dachten we eens na... Wat kan een stip zijn voor mij:
Voor de één is een stip een raam in een raket, voor de ander een oog van een eenhoorn. De 1 vond het dan weer eerder een smoutebol in een pak en de ander een wiel van een auto... Er kwamen heel wat fantasie aan te pas
Doorheen de week deden we heel wat leuke activiteitjes in de klas rond halloween. Starten deden we met een leuke halloweentocht doorheen de school (dankjewel aan de helpende ouders!!!)
We vierden nog 2 verjaardagen. BEDANKT voor de lekkere traktaties!
Er kwamen nog lieve (groot)ouders voorlezen in onze klas!
Foto's van de halloweenafsluiter vinden jullie terug in het album.
Deze week hielden we ook ons festival KANGOEROEPOP! Een groot feest, maar helaas geen foto's door mij gemaakt...
Eens een andere kriskras dan anders: een deeltje kangoeroes en giraffen trekken naar buiten om actief aan de slag te gaan, het ander deeltje van beide klassen bleef binnen om te werken aan rustige activiteiten:
Buiten gingen we meten, seriëren, tellen, grote en kleine takken, dikke en dunne takken, de langste takkenlijn, takken zoeken die groter zijn dan of kleiner zijn dan, Niet altijd gemakkelijk maar samen lukte het ons wel! ....
In onze klas komt stilletjesaan Halloween binnen. Lore daagde de kangoeroes uit om heel wat halloween-activiteiten tot een goed einde te brengen. Wat deden ze dit knap!
Op de lichtbak: pompoenen namaken met geometrische figuren (eerst leerden we over driehoek, vierhoek, cirkel)
Heksenhoeden versieren met gekleurde cirkels door naar het voorbeeldkaartje te kijken
Een matrix maken.
Heksenhoeden stapelen door te kijken naar de voorbeeldkaartjes
Enkele enge griezels in het spookhuis plaatsen door goed te kijken naar de voorbeeldkaartjes. Dit probeerden we nadien ook door aanwijzingen te geven. Goed luisteren was de boodschap!
Heksen- en toverdrankjes maken door de hoeveelheden te tellen
Spinnenpoten versieren door patronen te leggen:
En kijk maar eens hoe knap deze mannen een knikkerbaan hebben gebouwd:
En we vierden onze eerste jarige in de klas HOERAAAAA !
Af en toe genieten we nog buiten van het droge weer...
We deden nog een techniek-proefje in de klas: dansende rozijnen. We oefenden nog eens op drijven en zinken. Maar wat doen rozijnen in bruiswater ipv plat water? Vraag maar eens aan jullie kangoeroe......
© Copyright 2009-2016, de Klimboom