Dagboek stokstaartjes
We werken volop aan ons project rond de tijdslijn.
STEAM
Vandaag werden we ondergedompeld in de wereld van het programmeren. We gingen aan de slag met Lego Mind Storms.
Het lukte ons om met een stappenplan de robots in elkaar te zetten, sommigen slaagden er ook in om een parcours af te leggen met hun robot.
Volgende week nog meer van dit !
Rekenles over volumematen.
Wat is een m³ ?
Spontaan kwam de vraag : hoeveel kinderen passen daar dan in ? Dat moesten we natuurlijk even uittesten !
Begrijpend lezen werd vandaag vervangen door begrijpend luisteren. We keken naar het jaaroverzicht van 2020 en losten in duo's opdrachten op.
Tijdens eigen plan kwamen er enkele onderzoeken aan bod.
Hoeveel gewicht kan onze zelfgemaakte katrol optillen ?
Kan je zout filteren uit water ?
Sommigen gingen nog eens creatief aan de slag.
Er zijn weer nieuwe bijtjes gestart na de vakantie.
Zo zijn ook deze stokstaartjes tot peter gekozen om onze kleinste klimbomers te helpen.
Gelukkige verjaardag voor dit stokstaartje !!!
EIGEN PLANNENTIJD
Namiddag zijn we gestart met een klasonderzoek. We gaan de komende weken ons meer verdiepen in de tijdsband.
We maakten vandaag kennis met onze tijdsrekening en de verschillende periodes. In kleine groepjes maakten we een brainstorm over wat we allemaal al wisten. Nu kunnen we echt zelf aan de slag !
We stelden op deze laatste schooldag van 2020 onze vrije teksten aan elkaar voor.
Je vindt ze allemaal terug in ons fotoboek !
We deden nog een quiz in de klas
en natuurlijk mocht de premiere van de videoclip niet ontbreken.
Zo konden wij al feestend het jaar alvast afsluiten.
Fijne vakantie allemaal en tot in 2021 !
Volop aan het werk voor onze nieuwjaarsbrieven !
Geen Sint op bezoek door Corona dit jaar...
Maar gelukkig had hij wel een cadeau voor ons, al moesten we er wel een raadsel voor oplossen.

In de namiddag gingen we creatief aan de slag.
Nog niet helemaal klaar, maar toch al een mooi resultaat !